Een duurzame relatie

Adverteren, verspreiden, aankondigen, lanceren, aanspreken, uitdragen, publiceren en rondbazuinen allemaal verschillende woorden voor hetzelfde doel. Het idee achter al deze woorden is dat jouw doelgroep, jouw ideale klant, weet wat jij aanbiedt met natuurlijk als doel: het te kopen. Niet één keer is genoeg. We willen en moeten een duurzame relatie opbouwen waar terugkerende opdrachten uit voortkomen.

 

Natuurlijk duurzaam, maar wat is het?

Je hebt twee manier om het woord ‘duurzaam’ te lezen. De eerste mogelijkheid gaat over maatschappelijk verantwoord te ondernemen. De tweede wijze waarop je het kunt lezen is in de relatiesfeer. Hoe niet sexy het ook klinkt, je moet naar beide manieren handelen om een duurzame relatie op te bouwen.

 

Wat doen jullie hiermee?

Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent dat je een duurzame bedrijfsvoering hebt die waarde creëert op economisch (Profit), ecologisch (Planet) en Sociaal (People) gebied. Met milieubewust reclame maken kan je alle drie de aspecten tackelen. Zo ben je verantwoord bezig om winst te maken, waarbij onze planeet milieuvriendelijk voor wordt gebruikt en jouw doelgroep op een speelse manier wordt getriggerd en hierdoor een duurzame relatie kan beginnen. Voor meer informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen kan je naar MVO Nederland.

 

En de conclusie is?

Dat maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds meer draagvalk krijgt in Nederland. Ook banken zijn bereidwilliger leningen te verstrekken aan bedrijven die een duurzame bedrijfsvoering hebben blijkt uit een artikel van het FD. Ook zijn er richtlijnen opgesteld, ISO-26000, die praktische adviezen geven aan bedrijven, overheden en andere organisaties. Het gaat hierbij niet alleen om duurzame nieuwe producten, maar ook om nieuwe werkmethodes en andere marketing en communicatie. Klik hier voor een gratis quickscan voor de ISO-26000. Met leuke milieuvriendelijke marketingacties is de eerste stap gezet naar maatschappelijke verantwoord ondernemen en kan het werken aan een duurzame klantrelatie beginnen.

Hoe effectief is flyeren en wat doet dit met het milieu?

Werkt flyeren nog? Organiseer je een evenement of wil je een nieuw product of dienst onder de aandacht brengen dan is een goede marketingmix essentieel. Om beter te presteren dan je concurrent moet je jezelf kunnen onderscheiden. Een bekend onderdeel
Lees meer…

Het effect van guerrilla marketing

Je onderscheiden van de rest Het doel van marketing is om met een aantal activiteiten de verkoop van je product of dienst te verhogen. Met guerrilla marketing probeer je met ludieke en bijzonder acties de aandacht van je doelgroep te
Lees meer…