Je onderscheiden van de rest

Het doel van marketing is om met een aantal activiteiten de verkoop van je product of dienst te verhogen. Met guerrilla marketing probeer je met ludieke en bijzonder acties de aandacht van je doelgroep te trekken en te zorgen voor meer positieve publiciteit. In combinatie met social media kan de guerrilla marketing viral gaan en er voor zorgen dat jouw marketingboodschap zich als een olievlek verspreid onder de mensen.

Om de olievlek zo milieuvriendelijk te verspreiden moet je duurzaam adverteren. Het werken met flyers en posters is daarvoor niet de beste methode, lees hier daarover meer. Een ander nadeel is dat je veel reclamekosten maakt voor iets wat waarschijnlijk niet het effectiefst is. Het is ook niet echt vernieuwend en opvallend. Bekijk hier de top 50 guerrilla marketing stunts.

 

Wat werkt dan wel?

Als de doelstelling is om zo goed en zo snel mogelijk je doelgroep aan te spreken moet de marketingmix goed bedacht zijn en de aandacht wekken van de doelgroep. Het gebruiken van guerrilla marketing is daarvoor de perfecte methode. Het woord is voor het eerst gebruikt door de Amerikaanse marketeer Jay Conrad Levinson. Hij beschrijft guerrilla marketing als een manier om zo kostenefficiënt mogelijk traditionele marketingmiddelen in te zetten. Bovenstaand filmpje is een korte uitleg van de meester hemzelf.

Bij guerrilla marketing is het niet zo dat met vechtersbazen jouw marketingboodschap wordt verspreid. Met guerrilla marketing probeer je zo krachtig en opvallend mogelijk de aandacht te trekken. Als we dit vergelijken met de traditionele manier van marketing dan is dit minder effectief in vergelijking met de kosten die hier tegenover staan. Geurrilla marketing hoeft namelijk niet zoveel te kosten.

 

Is het effectief?

Wanneer de boodschap, met behulp van bijvoorbeeld reverse graffiti, aanslaat bij de doelgroep kan de populariteit enorm omhoog schieten. Je hebt een voltreffer om in guerrilla strijdtaal te praten. Wanneer een enkele passant een foto maakt van jouw guerrilla boodschap en deze op social media dropt dan kan door middel van likes, interessant knopen en dubbel tap acties jouw boodschap viral gaan en worden mensen plat gebombardeerd met jouw guerrilla boodschap.

Hoe spreek je duurzaam je doelgroep aan?

Een duurzame relatie Adverteren, verspreiden, aankondigen, lanceren, aanspreken, uitdragen, publiceren en rondbazuinen allemaal verschillende woorden voor hetzelfde doel. Het idee achter al deze woorden is dat jouw doelgroep, jouw ideale klant, weet wat jij aanbiedt met natuurlijk als doel: het
Lees meer…

Hoe effectief is flyeren en wat doet dit met het milieu?

Werkt flyeren nog? Organiseer je een evenement of wil je een nieuw product of dienst onder de aandacht brengen dan is een goede marketingmix essentieel. Om beter te presteren dan je concurrent moet je jezelf kunnen onderscheiden. Een bekend onderdeel
Lees meer…