Deze vorm van adverteren valt in een grijs gebied wat betreft de wetgeving. Voor deze vorm van adverteren is het normaliter niet mogelijk om een vergunning aan te vragen. Het is een onderdeel van guerrilla marketing.
De uitvoering van een reverse graffiti of green graffiti campagne vraagt om een subtiele aanpak waarin wij gespecialiseerd zijn. Dankzij onze ervaring kunnen wij van tevoren een goede inschatting maken van eventuele risico’s en deze tot minimum beperken. Zo hanteren wij bij deze vorm van buitenreclame een maximum aantal uitingen per straat en/of gebied om onnodige klachten te voorkomen.
In sommige gevallen is het mogelijk toestemming te krijgen van de gemeente om een dergelijk reverse graffiti of green graffiti campagne te organiseren. In dit geval wordt de campagne doorgaans in samenwerking met een gemeente of provincie uitgevoerd. Dit geldt vaak voor campagnes die een maatschappelijk of publiekelijk karakter hebben. Om die reden is het in sommige gevallen wel mogelijk om een vergunning aan te vragen bij de betreffende gemeente of provincie.
Natuurlijkadverteren voert op jaarbasis honderden straatreclame campagnes succesvol uit voor zowel internationale bedrijven, midden- en kleinbedrijven (mkd), ministeries, provincies, gemeenten en waterschappen, maar ook voor de ondernemer op de hoek.